به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیرو تاکید معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاهها مبنی بر اطلاعرسانی صحیح و بهموقع در عملیات زمستانی، صبح امروز شنبه ششم آبان ماه جلسه ویژه روابطعمومی باحضور ویدیوکنفرانسی مسئولان روابطعمومی فرودگاههای کشور و کارشناسان ستادی برگزار شد.
رضا کارگر مدیر روابطعمومی شرکت فرودگاهها در این جلسه با اشاره به اقدامات پیشین، هنگام و پس از بحران از تدوین دستورالعمل عملیاتی در این زمینه خبر داد و گفت: این دستورالعمل مبنای اقدامات ما در زمان بروز بحران هایی چون برف و یخبندان، مه گرفتگی بارندگی، سیل و ... خواهد بود.
وی مقوله ارتباطات بحران را مورد توجه قرار داد و گفت: نحوه اطلاعرسانی در عملیات اربعین باید الگوی عملیات زمستانی باشد تا شاهد بحرانهای به مراتب کمتری در فرودگاههای کشور باشیم.
کارگر اقناع مخاطبان از طریق اطلاعرسانی درباره وقایع زمستانی در فرودگاهها را بسیار ضروری دانست و گفت: در حقیقت باید فرهنگسازی لازم صورت بگیرد تا مردم بدانند که آبوهوای نامساعد زمستانی میتواند موجب تاخیر یا لغو پروازها شود اما با همین شرایط هم فرودگاهها باتمام توان اقدامات مربوط به عملیات زمستانی را انجام میدهند.
وی در ادامه خواستار اطلاعرسانی صحیح به مدیران استانی، شهری و تمامی دستگاههای مربوطه توسط مسئولان روابطعمومی فرودگاهها شد و گفت: باید در زمینه علل تاخیرات زمستانی و اینکه اساسا چگونه یک فرودگاه غیر عملیاتی میشود و نیز اقدامات صورت گرفته در فرودگاهها در حوزه عملیات زمستانی به مدیران، شهری و دستگاههای درگیر اطلاعرسانی دقیق انجام شود.
مدیر روابطعمومی شرکت فرودگاهها ضمن تاکید بر تعامل با رسانه های رسمی بر لزوم شناسایی افراد موثر در فضای مجازی گفت: روابطعمومیها با دعوت از چهرههای اجتماعی تاثیرگذار در استان خود و نیز تبیین اقدامات فرودگاه در حوزه عملیات زمستانی از بازوی قدرتمند شبکههای اجتماعی در فصل زمستان و مقابله با بحرانهای احتمالی استفاده کنند.
کارگر با اشاره به اهمیت افزایش ارتباط بین روابطعمومی فرودگاهها با سایر بخشها بهویژه عملیات فرودگاهی و هوانوردی، گفت: روابطعمومی باید مرجع و نخستین انعکاس دهنده اخبار باشد، زیرا اگر چنین اتفاقی رخ ندهد شاهد بروز شایعات و ایجاد بینظمی در فرودگاهها خواهیم بود.
وی با اشاره به آتشسوزی اخیر در انبار سازمان هواپیمایی کشوری مستقر در محوطه شرکت فرودگاهها، گفت: اگر کارشناسان روابطعمومی بهموقع در محل حادثه حضور پیدا نمیکردند و اخبار مربوطه برای نخستینبار توسط روابطعمومی منتشر نمیشد، نهتنها ابتکار عمل بهدست رسانههای معاند میافتاد بلکه تمام زحمات نیروهای آتشنشانی در این عملیات موفق نیز مسکوت میماند.
مدیر روابطعمومی شرکت فرودگاهها بر افزایش همکاری با رسانهها تاکید کرد و گفت: مسئولان روابطعمومی فرودگاهها از هماکنون بهدنبال برگزاری نشستهای خبری و تبیین دقیق عملیات زمستانی برای اصحاب رسانه باشند، این درحالی است که تهیه گزارش تصویری از این عملیات یکی از مهم ترین دغدغهها است، زیرا هیچ چیز مانند تصویر خوب نمیتواند در تاریخ ثبت شود.
کارگر با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: اطلاعرسانی باید بهصورت هنرمندانه انجام شود، اینکه مدیران در تلویزیون ارائه گزارش دهند کافی نیست، بلکه از همین حالا باید برای اطلاعرسانی هنرمندانه اقدامات زمستانی تدابیر لازم اتخاذ شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، وی به نقش روابطعمومی در تصمیمسازی توسط مدیران ارشد شرکت فرودگاهها اشاره کرد و گفت: روابطعمومی با نگاه مطالبهگری باید نیازهایی نظیر تجهیزات کمکناوبری را مستندسازی کند، این مستندسازی محدود به ارائه گزارش به مردم و رسانهها نیست بلکه با اقدامات این چنینی میتوان در تصمیمسازی مدیران ارشد درخصوص عملیات زمستانی تاثیرگذار بود.